"Det är som att gå till samma husläkare som känner till ens krämpor, det är väldigt skönt att veta att någon faktiskt har koll"

Pixelbruket är en liten men mycket framgångsrik webbyrå med säte i Ystad. De erbjuder sofistikerade lösningar i WordPress till sina kunder som mestadels består av små och medelstora företag.

Ett viktigt ställningstagande för just mindre webbyråer är lagring och drift av sina kunders webbsidor. Alla bolag med en närvaro på webben måste ta ställning till hur deras sidor skall lagras. Många webbyråer specialiserar sig framförallt på utveckling och design, vilket är fullt förståeligt då det är det som slutkunden betalar för och behöver hjälp med. Men detta gör att andra delar, som tekniken i det här fallet, blir nedprioriterat.

I slutändan är det en resurs- och kompetensfråga, och många byråer väljer att leja ut detta på kundens egna leverantör eller presentera en lösning tillsammans med sin driftpartner.

Pixelbruket hade upplevt kontinuerliga problem med både drift och support av deras kunders sidor och projekt.När de sökte support för kundens räkning möttes de av långa telefonköer, långa mailkonversationer och en generell problematik med att få kontakt med någon som faktiskt kunde felsöka. I bästa fall fick de svar nästa dag. Allt detta utgjorde en förarglig opålitlighet i tjänsterna de levererade, särskilt när det rörde sig om kritiska fel för slutkund.

Pixelbruket kom i kontakt med oss på VMI i deras ambition att hitta en partner som erbjuder minimala driftproblem samt alert och omhändertagande svensktalande support.

Efter att Pixelbruket valde att satsa på oss som leverantör påbörjade vi ett omfattande migreringsarbete med att flytta över alla deras kunders sidor och tjänster till våra lokala servrar.

Istället för att Pixelbruket som tidigare tvingats att vara en brygga mellan deras kunder och driftleverantören kan nu deras kunder själva ta kontakt med oss direkt för att få den snabbast möjliga supporten.

”Vi kan verkligen rekommendera VMI som partner, för det första är det sällan något serverfel, vi gick från att servrarna gick ner från 10 gånger per dag på våra 30 sidor till max 2-3 gånger på 3 månader. Man får dessutom en supersnabb support av oftast en och samma kontaktperson, det är som att ha en husläkare att gå till som har en journal och känner till ens krämpor…”

Vi på VMI söker nu efter nya samarbetspartners, gärna ännu fler webbyråer. Vi ombesörjer den biten vi är bäst på; drift och support. Allt annat överlåter vi till er.

Ta kontakt med oss idag om du är nyfiken på vilket värde vi kan skapa för er och era kunder genom våra smarta driftlösningar.

Bransch

Webbyrå för små och stora företag

Utmaningar

Långa svarstider på supporten

Mycket nedtid på webbplatserna

Lösningar

SSL-certifikat

Remote support

VMI Enterprise

Effekt

Minskning på serverfel med 40%

Mer tid över till intäktsdrivande verksamhet

Nöjdare och under